Een document management system voor meer overzicht

Binnen een bedrijf komen veel data binnen. Door de grote hoeveelheid kan het overzicht binnen een korte tijd weg zijn, waardoor er mogelijk problemen ontstaan op de werkvloer. Je dient er daarom voor te zorgen dat er direct meer duidelijkheid komt en je voldoende inzicht hebt in de informatie. Hiervoor kun je een DMS (Document Management System) gebruiken. Dit systeem zorgt ervoor dat alle dossiers op één plek staan en je binnen deze data kunt zoeken op basis van verschillende kenmerken van documenten. Voor ieder bedrijf is een goed DMS te vinden en je kunt het altijd aan laten passen aan de wensen van jouw bedrijf.

Gevoelige informatie binnen een document management system

Bij een document management system wordt de vindbaarheid van informatie sterk verbeterd. Hierbij draait het allemaal om veiligheid, omdat er ook veel gevoelige data binnenkomt gedurende de dag. Daarom zal dit document management systeem niet alleen de data rangschikken, maar kan het dit ook versleutelen of op een beveiligd netwerk plaatsen. Onbevoegden hebben dan geen toegang en jij zorgt ervoor dat je het maximale uit de informatie haalt. Deze informatie is immers ook belangrijk voor de groei van de onderneming in de toekomst. Daarbij helpt een document management system altijd om kosten te besparen, wat jouw bedrijf weer verder op weg helpt.

Minder fouten met versiebeheer

Als je de informatie eenmaal binnen het bedrijf gebruikt, begin je met het opstellen van documenten. Echter, hierbij komen altijd meerdere versies bij kijken, wat eventueel problemen oplevert. Denk daarbij niet alleen aan een oudere versie, maar ook het doorsturen van verkeerde informatie of het verliezen van belangrijke data tijdens het samenvoegen van documenten. Je kunt in dat geval aan de slag gaan met versiebeheer, waarmee je ervoor zorgt dat de juiste versie altijd bij de geschikte persoon terecht komt. Binnen een bedrijf zijn altijd risico’s op fouten maar dankzij versiebeheer wordt iedere wijziging automatisch meegenomen in de documenten.

Een onmisbaar onderdeel van de werkzaamheden

Zodra je versiebeheer toepast, is er altijd documentatie inzichtelijk van de wijzigingen binnen een bepaald document. Je kunt dan niet alleen kijken naar het nieuwe document, maar ook terugkijken naar wat er in eerdere versies vermeld stond. De specifieke versie is altijd op te vragen en het is dankzij die functionaliteiten ook een onmisbaar onderdeel binnen een document management system. Alle informatie staat op een centrale plek en meerdere werknemers kunnen tegelijkertijd in het document werken. Zo kunnen alle taken sneller afgerond worden en worden de grootste fouten voorkomen. Dit helpt je hoe dan ook bij het verder ontwikkelen van jouw bedrijf in de toekomst.

Similar Articles

Comments

Recente posts

Kies voor een verzekering om alles in jouw woning te beschermen

In de woning hebben we allemaal genoeg waardevolle spullen staan. Daarom is het prettig als we deze spullen op de juiste wijze kunnen beschermen....

Een Klic-melding doen als je machinaal gaat graven

Iedereen die van plan is om machinaal te gaan graven, is wettelijk verplicht om een Klic melding te doen. Het maakt niet uit of...

Magazijnstellingen, nieuw of gebruikt

Het maakt niet uit of je nieuwe of gebruikte magazijnstellingen aan wil schaffen, beide opties zijn vaak gemakkelijk online te bestellen. Een bedrijf dat...