Het perfecte stoere mannenmerk: Carharrt

Als jonge man in een grote stad ben ik me bewust van mijn uiterlijk en mijn kledingstijl. Wat ik erg belangrijk vind in mijn uiterlijk dat ik er verzorgd, maar toch mannelijk uit zie! Dit wil ik ook graag doorvoeren in mijn kledingstijl. Ik wil kwaliteit, stijl, stevigheid en mannelijkheid. Het perfecte merk die dit biedt is Carharrt.

Geschiedenis van het mannenmerk Carharrt

Carharrt is een Amerikaans merk dat in 1889 is opgericht. Het merk focuste zich toen al op de hardwerkende Amerikaan. Die hadden weinig geld, maar wel goede kleding nodig. Carharrt staat daarom voor extreme duurzaamheid en goede kwaliteit. De kleding moet lang meegaan, omdat het zuurverdiende geld van de arbeiders wel de moeite waard moet zijn. Dit standpunt neemt het merk vandaag de dag nog steeds in. De kleding is iets duurder dan gemiddeld, maar gaat ontzettend lang mee. Ze gebruiken hoogwaardige stoffen en de designs zijn tijdloos. Ook vind het werk de weersomstandigheden belangrijk. Amerika is natuurlijk een groot continent, en daarover verspreid zijn allerlei soorten weertypes. De kleding moet tegen sneeuw, regen, kou, zon, stof en van alles en nog wat kunnen! En Carharrt maakt de belofte waar. Tot vandaag de dag zijn al hun kleding duurzaam en bestendig tegen werk en weer!

Carharrt WIP brengt Amerika naar Europa

Het merk kwam tot de realisatie dat niet alleen de Amerikaanse arbeider duurzame kleding nodig had. Daarom hebben ze het merk ook doorgevoerd in Europa, onder de naam Carharrt WIP. WIP staat voor Work in Progress. Deze naam houdt in dat het merk wil werken aan hun sterke designs met nieuwe inspiraties. Ondertussen blijven ze nog wel steeds staan voor de duurzaamheid en kwaliteit voor de kleding. Deze transitie naar Europa heeft er voor gezorgd dat het merk inmiddels heeft samengewerkt met allerlei invloedrijke mensen uit verschillende industrieën. Zo hebben ze collecties uitgebracht geïnspireerd op de kunstindustrie, de ondergrondse scènes, de muziekindustrie en dan met name hip-hop, en de skate scene. Deze samenwerkingen hebben ervoor gezorgd dat Carharrt nu ook erg populair is onder de jonge mannen in Europa. Het merk hangt bijvoorbeeld in iedere skate- of outdoorwinkel.

De overgang van het Amerikaanse Carharrt naar Europa heeft alleen maar tot successen geleid. Het merk is inmiddels niet meer uit het straatbeeld te slaan. Dit is vooral zichtbaar onder skaters. De kleding is mannelijk en stoer, maar ook comfortabel en duurzaam. De stoffen kunnen de ruwe skate scene goed aan! Dat Carharrt dicht bij zichzelf is gebleven ondanks deze verandering is zichtbaar in het feit dat het merk ook in elke Outdoor-winkel verkocht wordt. De duurzaamheid van de kleding was altijd al populair, en 200 jaar later is het dat nog steeds!

Similar Articles

Comments

Recente posts