Service management software is meer dan alleen IT

Workflows automatiseren en afstand doen van handmatige processen is het doel van service management software. Met dit type software is het bovendien mogelijk om op te schalen waardoor de software zich steeds aanpast aan jouw behoeftes. Er is dus een grote mate van flexibiliteit waardoor er steeds weer een nieuwe oplossing wordt geboden. Lees verder over wat service management voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen.

Strategische waarde met service management software

Allereerst kun je met service management software meer strategische waarde leveren. Je kunt workflows namelijk versnellen waardoor je kunt besparen op kosten. Verder wordt daarbij geen inbreuk gedaan op de kwaliteit of consistentie van deze diensten. Door alle workflows van tevoren vast te leggen zorg je er voor dat alles smooth verloopt. Op die manier heeft iedere werknemer of klant op het juiste moment de juiste informatie. Hierdoor kunnen strubbelingen op een efficiënte manier worden opgelost. Dit zorgt dus voor een betere kwaliteit van dienstverlening.

Verminderen van escalaties

De werknemers die werkzaam zijn op de servicedesk kunnen met behulp van service management software beter inspelen op een incident zonder daarbij de klanten te storen. Daarnaast heb je altijd pro-actieve ondersteuning bij de hand. Als er bijvoorbeeld een IT probleem speelt, wordt daar snel op in gespeeld zodat klanten niet eens hoeven te bellen als ze het probleem hebben. Alles wordt automatisch opgelost waardoor de gebruiksvriendelijk van het systeem erg hoog ligt.

Inzichten verkrijgen in de service en verbonden blijven met elkaar

Met de service management software is het mogelijk om in real time inzicht te krijgen in de kwaliteit van de dienstverlening. Er zijn verschillende tools beschikbaar die snel een rapport kunnen creëren door middel van de drag-and-drop elementen. Je kunt zelf kiezen op welke manier je een overview wilt zien van alle doelen. Zo kun je bekijken hoe het op dit moment staat met het financiële deel en dit kun je tegenover metingen op het gebied van productiviteit zetten. Verder zijn er diverse dashboarden beschikbaar waar je naar kunt kijken om goede beslissingen te maken op het gebied van ICT. Bovendien is er ook een app beschikbaar die je aan de software kunt koppelen. Dit maakt het mogelijk om altijd in verbinding te blijven met je werknemers.

Similar Articles

Comments

Recente posts