Daily Paper: een succesverhaal van nu

Sinds een aantal jaar is het street couture label Daily Paper niet meer weg te denken uit het alledaagse straatbeeld in Nederland. Vooral onder de millenials is het merk een waar begrip geworden. Ooit begonnen als een blog met 5 T-shirts in de collectie, tegenwoordig is Daily Paper uitgegroeid tot een van de populairste merken in ons land. Maar hoe is het merk precies ontstaan?

Van lifestyle blog tot kledinglijn

Daily Paper is opgericht door Hussein Suleiman, Abderrahmane Trabsini en Jefferson Osei. Geen van hen heeft een opleiding gedaan in de mode. Maar dat Daily Paper dankzij hun harde werk en inzet een succesverhaal is geworden, daar is geen twijfel over mogelijk.
Het drietal begon ooit onder de naam Daily Paper als lifestyle blog, geïnspireerd door een line van rapper Ludacris: ‘can’t keep up with the news, but I get that Daily Paper’. Op het blog deelden ze niet alleen fashion, maar schreven ze over allerlei topics die zij interessant vonden, of waar ze een mening over hadden. Het blog trok redelijk wat aandacht. Maar het waren vooral de T-shirts die de jongens hadden ontworpen voor het blog die de meeste aandacht trokken. Door die groeiende vraag naar de T-shirts, besloot het collectief in 2010 te stoppen met bloggen, en zich te focussen op hun eigen kledinglijn.

Blood For Mercy

En zo geschiedde. In 2012 bracht Daily Paper hun eerste lijn uit, bestaande uit 5 T-shirts. Het nieuws over dit nieuwe merk ging als een lopend vuurtje binnen de urban fashion scene in Nederland. Toen Daily Paper een samenwerking aan ging met het welbekende DJ-duo Yellow Claw, kwam daar de populaire lijn Blood For Mercy. Deze lijn werd (en wordt nog steeds) door een groot gedeelte van de DJ wereld gedragen, waardoor er een ware trend werd gezet. Vanaf dat moment kan je er niet meer omheen: Daily Paper is hot, en iedereen wil het.

Daily Paper voor iedereen

Naast de Blood For Mercy lijn heeft Daily Paper zich sterk ontwikkeld in hun eigen collecties. Het merk haalt zijn inspiratie voornamelijk uit de Afrikaanse heritage van de drie oprichters. Dit was zichtbaar bij de eerste 3 collecties, waar het bij de ontwerpen vooral draaide om felle kleuren en prints die de jongens tof vonden. Maar tegenwoordig ligt de focus meer op  fijne details en natuurlijk het authentieke logo, die de consument ook het liefst goed zichtbaar in de ontwerpen verwerkt ziet.
Ook is er eindelijk een hele toffe collectie voor vrouwen ontworpen. Hier zijn niet alleen de dames blij mee, maar ook een flink aantal heren die in het verleden hun favoriete Daily Paper hoodies hebben moeten afstaan aan hun vriendin!

Similar Articles

Comments

Recente posts